Finnlines Finnsirius kokemuksia Owner’s suitesta ja melkein neitsytmatkasta

Kuten niin usein lähes joka paikassa; kaikkien uusien juttujen kanssa on alussa ongelmia, ja niin oli Finnsiriuksellakin. Kerrotakoon kuitenkin heti tähän perään, että olipa ongelman laatu sitten mikä tahansa, on Finnsiriukselle onnistuttu saamaan sellainen henkilökunta, että olipa kyseessä maa-henkilökunta, tai kyydissä oleva, niin mikään ongelma ei jäänyt ratkaisematta ja palvelu oli aina erittäin lämmintä, ystävällistä, ratkaisukeskeistä sekä ylitsevuotavaa! Eli mikään ongelma ei jättänyt hiventäkään negatiivista vivahdetta matkaamme ja siitä kiitos onnistuneelle rekrytoinnille ja asiakkaat hyvin huomioon ottavalle henkilökunnalle <3 Naantali - Långnäs - Kapelskär laivareitille saapui uutta, kun Finnlinesin uusi Superstar -luokan alus Finnsirius aloitti liikennöinnin syyskuussa 2023. Näin hypetystä ja mainoksia Finnsiriuksen neitsytmatkasta ja halusin tottakai kokea sen, onhan Finnlines kyydinnyt meitä useasti Itämerellä.

Naantali – Långnäs – Kapelskär laivareitille saapui uutta, kun Finnlinesin uusi Superstar -luokan alus Finnsirius aloitti liikennöinnin syyskuussa 2023.

Näin hypetystä ja mainoksia Finnsiriuksen neitsytmatkasta ja halusin tottakai kokea sen, onhan Finnlines kyydinnyt meitä useasti Itämerellä.

Ikävä kyllä neitsytmatkalle oli kaikki sviiti jo buukattu ja myöhemmin luinkin lehdistä, että laivan kaikki hytit olivat täynnä lehdistöä, varustamon silmäätekeviä sekä matkabloggaajia, joten se selittyikin sillä.

Mutta ei huolta! Sviittejä oli vapaana heti seuraavalle lähdölle, eli lauantaina 16.9. ja niinpä varasimme koko perheelle matkat, eli kaikki parhaat sviitit, eli käytännössä lähes koko sviitti käytävän 😀

Itselläni ja miehelläni oli paras sviitti, eli Owner’s suite. Tyttärelläni ja hänen perheellään toiseksi paras, eli Junior suite. Pojallani ja hänen tyttöystävällään yksi Lux hytti ja äidilläni toinen Lux hytti, eli vain 2 Lux hyttiä jäi vapaaksi tältä risteilyltä 😀

Kokemus uudesta Finnsirius laivasta

Kuvassa Owner’s suiten sänky:

Finnsirius

Kuten niin usein lähes joka paikassa; kaikkien uusien juttujen kanssa on alussa ongelmia, ja niin oli Finnsiriuksellakin.

Kerrottakoon kuitenkin heti tähän perään, että olipa ongelman laatu sitten mikä tahansa, on Finnsiriukselle onnistuttu saamaan sellainen henkilökunta, että olipa kyseessä maa-henkilökunta, tai kyydissä oleva, niin mikään ongelma ei jäänyt ratkaisematta ja palvelu oli aina erittäin lämmintä, ystävällistä, ratkaisukeskeistä sekä ylitsevuotavaa!

Eli mikään ongelma ei jättänyt hiventäkään negatiivista vivahdetta matkaamme ja siitä kiitos onnistuneelle rekrytoinnille ja asiakkaat hyvin huomioon ottavalle henkilökunnalle <3

Finnsirius sisustus

Kuten lehdissäkin on kerrottu, oli Finnsiriuksen sisustus erittäin hyvin korkeaa laatua, pohjoismaisuutta ja saaristoa huokuva. Sinisen, ruskean ja kullan sävyt yhdistyivät puuhun luoden laivalle hyvin tätä päivää olevan esteettisesti rauhallisen ja miellyttävän tunnelman.

Vaikka laiva onkin Kiinassa rakennettu, ei omaan silmääni osunut mitään “kiinalaista”, eli laatu oli varsin pohjoismaista ihan suihkujen, seinien, vessojen ja huonekalujen osalta. En tosin tiedä mitkä kaikki kalusteet on täällä koto-Suomessa asennettu, sillä sellaisiakin oli lehtijuttujen mukaan paljon.

Finnsirius hytit

Kaikki hytit sijaitsivat kansilla 9 ja 10 ja sviitis sekä Lux hytit olivat kannella 9 siten, että niiden ikkunat olivat eteenpäin. Owner’s suite oli hytti numero 9000 ja se sijaitsi laivan oikeassa kulmassa (sisältä päin katsottuna) ja sen vieressä vasemmalla olivat Lux hytit.

Meidan hyttikäytävän numerointi menkikin hieman erikoisesti, sillä Junior suiten numero oli 9001 ja se sijaitsi taas käytävän toisessa päässä, eli laivan sisältä katsottuna vasemmassa etukulmassa.

Ja sviittien välissä olivat Lux hytit joiden numerointi meni siten, että 9002 oli Owner’s suiten vieressä ja 9003 oli Junior suiten vieressä, näiden väliin jäi kaksi Lux hyttiä numeroilla 9004 ja 9005.

Kuvia Owner’s suitesta:

Finnsirius
Finnsirius

Kuvia Lux hytistä:

Junior suitesta en huomannut, harmi kyllä, ottaa kuvia, mutta sen varusteluun kuului sadesuihkut ja poreamme. Owner’s suitessa oli näiden lisäksi vielä sähkösauna. Lux hyteissä oli tilavat luksus kylppärit sadesuihkuilla. Kaikissa hyteissä oli tv:t. Owner’s suitessa niitä oli 2 kappaletta.

Tekemistä lapsille Finnsiriuksella

Valitettavasti seurueemme pikkuinen sairastui matkalla emmekä päässeet ihan kunnolla tutustumaan kaikkiin lapsille tarkoitettuihin aktiviteetteihin, mutta pikkuisen kosketuksen saimme katetuissa ulkotiloissa sijaitsevaan avaruus teemaiseen leikkipaikkaan, jossa oli kiipeiliä, tunneleita ja keinu”hevonen”, eli avaruusalus.

Tämä alue oli aivan spa-osaston lähettyvillä, jossa oli spa kahvila, kuntosali, joogasali, itse spa ulkoporealtaalla sekä kolmella sisäporaeltaalla ja saunoilla. 

Itse en vieraillut spassa, mutta seurueestamme muut kövivät siellä ja kehuivat sen olleen erittäin miellyttävä.

Sisällä lapsille oli leikkihuone, jossa myös kiipeilyä sekä pallomeri. Tässä kuvia edellä mainiuista alueista:

Finnsirius

Lemmikeille

Koirille löytyi ulkoalue, jossa ilmeisesti voi pitää koiraa myös vapaana?

Finnsirius

Kaupat

Finnsiriuksella oli jo huomattavasti suurempi valikoima, kuin aikaisemmilla Finnlinesin laivoilla oli, mutta ainakin tällä reissulla suurin valikoima näytti keskittyvän alkoholiin sekä hajuvesiin ja esimerkiksi lapsille oli hyvin suppeasti mitään ostettavaa.

Vaatteita oli jonkun verran, karkkia myös, mutta esimerkiksi limonadeja tai mehuja ei kaupasta saanut laisnkaan, vaan niitä piti metsästää eri kahviloista. Spa kahvilasta löysimmekin hiukan Noccoa ja smoothieita, mutta taaperoille ei esimerkiksi ollut saatavilla mitään evästä, eikä maitoa tai muita juomia.

Erinmomainen palvelu

Tässä kohtaa Finnsiriuksen erinomaistekin parempi palvelu sitten astuikin kuviohin ja pelasti matkaltamme monta pikku yksityiskohtaa, jotka olisivat muuten sattuneet jäädä “närästämään”.

Aloitetaan toki palvelukokemuksemme ihan alusta, eli terminaalista. Kuten jo aikaisemmin totesinkin, me kaikki tiedämme varmasti kokemuksesta sen, että kaikki uudet jutut sisältävät paljon epäonnistuneikta tai toimimattomia osasia. Niin tämä risteilykin.

Naantalin terminaali ei ole nähnyt jalkamatkustajia vuosikymmeniin ja niinpä siellä kaikki olli todella uutta. uutuuteen kuuluu yleensä aina pienet hikat ja kuopat matkalla ja niinpä terminaalissa ei toiminut järjestelmä, jolla liput matkustajille tulostettiin.

Laivaan pääsy meni siis odotteluksi ja nimien huuteluksia, hiukan epämääräisessä järjestyksessä. Onneksi avulias maa-henkilökunta huomasi, että seurueemme oli saanut lippuja hiukan eri aikaan, emmekä vielä pääseet liikkeelle hiukan turhautuneiden pikkulasten kanssa, joten hän kipaisi tiskiltä loppu seurueellemme liput ohi jonon ja pääsimme koko porukka kerralla etenemään bussille joka vei meidät laivaan.

Laivaan mennään tosiaan bussilla, sillä terminaali sijaitsee hiukan kauenpana, kuin nykyiset laivat, eikä sinne vielä toistaiseksi kulje matkustajakäytävää. Tämä on toki meille tuttua ulkomaisilta lentokentiltä, missä Suomeen menevät usein viedään bussilla hiukan syrjemmällä odottavaan koneeseen 😀 Mitä ensiluokkaista porukkaa olemmekaan *sarcasm* 😀

No laivalla sitten, kun emme saaneet ostettua maitoa mistään, niin saimme sitä erittäin ystävälliseltä ravintolan työntekijältä, veloituksetta <3

Ja yleisesti kaikki mitä meillä oli kysyttävää tai pyydettävää, hoitui heti, vaikka henkilökunta olisikin joutunut juoksemaan joltakin toiselta asiaa kysymään tai tarkistamaan.

Myös annoksissamme oli epäselvyyttä, sillä tilaukset vastaanottanut tarjoilija oli epähuomiossa kertonut Entrecotelle kuuluvan ranskalaiset, vaikkei todellisuudessa sitten vissiin kuulunutkaan. Myös ne saimme 9 henkiselle seurueellemme veloituksetta. Kuin myös limonadit.

A’la carte ravintolan annoksiin ei myöskään kuulunut lihapullia tai nugetteja seurueen pienimmille, mutta jälleen ystävällinen tarjoilija lupasi ne järjestää vaikka buffetista.

Laivalla oli kaikenkaikkiaan paljon pikku juttuja, jotka vielä alussa vaatii hieman harjoittelua tai huomiota, mutta niistä huolimatta matkamme oli erityisen upea ja henkilökunnan ylitsevuotava palvelualttius ja ystävällisyys pelasti monta orastavaa harmitusta.

Voinkin käsi sydämellä sanoa, muutamia laivamatkoja tehneenä, että tällä palvelun tasolla Finnlines tulee kiitämään muutamassa vuodessa matkustajaliikenteen ykköseksi Suomi – Ruotsi välillä ja Siljalla sekä Vikingillä tulee olemaan tiukat paikat asiakkaista kilpaillessa.

Ruoka Finnsiriuksella

Pari kertaa Finnlinesin Finnswanilla ja Europalinkillä matkustaneena täytyy sanoa, että ruokapuoli oli kokenut todellisen muodon muutoksen uudella Finnsiriuksella!

Ensinnäkin, jos olet tottunut, että näillä autorahtiin keskittyvillä aluksilla ruokapuoli on tasoa rahtaribuffet ja kahvila, niin yllätyt todella, kun astelen ensi kertaa Finnsiriuksen hienostuneisiin ravintoloihin!

Niiden sisustus jo yksistään hipoo lähellä kuvitelmaa nykyajan Titanicista Itämeri versiona ja ruuan monipuolisuus sekä laatu on todella toiselta planeetalta! A’la carte raviontolan ruokamaailman onkin suunnitellut itse Henri Alen ja maku oli kyllä sen mukainen.

Myös muiden ravintoloiden burgerit olivat seurueemme mukaan erittäin hyviä ja iltapalaksi ostamamme patongit myös.

Sviitti ja Lux hytteihin kuului Premium aamianen A’la cartessa ja lisäksi ostimme lounaat ja illalliset etuköteen, tosin lounas oli jo niin täyttävä ja söimme sen niin myöhään, että emme käyneet enää illallisella laisinkaan.

Alla kuvia A’la cartesta, valitettavasti kännykällä napsitut kuvat eivät tee annoksille niiden ansaitsemaa oikeutta. Aamiainen:

Lounas:

Entrecoteen kanssa saimme tosiaan rapsakat ranskalaiset, mutta niistä ei valitettavasti tullut kuvaa. Pihville kuului myös kastike, josta ei ole kuvaa tässä.

Juustolautasen kanssa oli myös hillokeet ja keksit, mutta myöskään niistä ei minulla valitettavasti tullut kuvaa.

A’la carte ruuat olivat todella hyviä, vaikka itse ehkä en ole ihan näin hieno syöjä, että olisin ymmärtänyt tällaisten aterioiden päälle niin hyvin, kuin ehkä olisi tarvinnut, mutta maku oli todella hyvää ja neljän coursen menyy täytti kyllä koko seurueen vatsat niin, ettei illalliselle enää taivuttu 😀

Sattumuksia ja alun hikkoja laivalla

Sen lisäksi, että lippujen tulostus ei toiminut, oli laivalla myös muutama muu alun kankeus, jotka tosin eivät, jo aiemmin korostamani erinomaisen palvelukokemuksen ansiosta, jättäneet pienentäkään negatiivista vibaa matkallemme.

Luetteloin ne kuitenkin tässä:

  • Ilmastointi ei toiminut hyteissä ja aurinkoisena päivänä ikkunallisissa hyteissä oli melko kuuma, myös kaupassa oli todella kuuma tällä reissulla, mutta uskon, että hienot kosketusnäytölliset ilmastointisäätimet toimivat jo seuraavilla matkoilla!
  • Juoma-automaatit olivat vielä tyhjinä.
  • Joistakin meidän sviiteistä puuttui pyyhkeet, kylpytakit ja tv:iden kaukosäätimet. Saimme kyllä kaikkea infosta pyydettäessä.
  • Yhden Lux hytin valot vilkkuivat jossakin himmennys asennossa, tätä tulikin sähkömies heti tutkimaan.
  • Koska ilmastointi ei toiminut, emme voineet kokeilla sviittimme saunaa.
  • aamulla Owner’s suoten vessanpönttö alkoi vetämisestä vuotaa, ei siis ollut tukossa vaan täytti vettä lopettamatta niin, että sitä alkoi tulvimaan lattialle. Onneksi yksi seurueestamme oli juuri syömässä ja kertoi asiasta tarjoilijalle, joka hälyytti apua, sillä hyteissä ei näkynyt puhelinta, jolla Infoon olisi voinut soittaa ja jos olisimme jättäneet vessan vuotamaan, niin vesi olisi tulvinut pidemmälle, kun nyt saimme lastalla sitä ajettua lattiakaivoon. Olin siis itse juuri suihkusta tullut, enkä olisi pystynyt lähteä Infoon mm. sairauteni takia.
  • Lapsille ei ollut juuri ostettavaa Tax freessä, eikä limuja, mehuja, eikä yksittäin myytäviä energiajuomia.

Erinomaista laivalla

  • Erittäin onnistunut, kaunis, saaristolainen ja seesteinen sisustus.
  • Koko henkilökunnan ystävällisyys, palvelualttius ja ratkaisukeskeisyys.
  • Hyvä ruoka
  • Monipuoliset tilat kaiken ikäisille eikä rahtareitakaan ollut unohdettu!
  • Lemmikit todella hyvin huomioitu.
  • Kauniit hytit.
  • Vielä kerran se todella ylitsevuotavan ystävällinen palvelu!

Tästä erinomaisesta palvelusta minun pitkin vielä aamupalalla huikata tarjoilijallemme, mutta en ehtinyt, joten toivon, että palautteeni joskus osuu laivahenkilökunnan silmään ja he saisivat tätä kautta kehuni ja kiitokseni erittäin ihanasta reissusta!

Ps. suunnittelemmekin jo seuraavaa kertaa tällä laivalla!

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Johanna

Tervetuloa tutustumaan blogiini – elämäni ja intohimoni peilikuvaan. Olen Johanna, 48-vuotias yrittäjä, jonka sydän sykkii vahvasti eteläisen Suomen saariston kauneudelle. Elämäni polku on kulkenut monen mutkan kautta, sisältäen pitkäaikaisen masennuksen, ADHD:n ja sosiaalisten tilanteiden pelon haasteet. Nämä kokemukset ovat muokanneet minua, mutta myös opettaneet arvostamaan pieniä hetkiä ja luonnon rauhaa ympärilläni.

Valokuvaus on intohimoni, jonka kautta vangitsen hetkiä ja maisemia, jotka puhuttelevat syvältä sielustani. Historia kiehtoo minua loputtomasti, tarjoten ikkunan menneisiin aikoihin ja tarinoihin, jotka elävät yhä meissä. Perheenäitinä pyrin välittämään tämän saman arvostuksen ja uteliaisuuden lapsilleni, opettaen heille luonnon ja historiamme kunnioitusta.

Kun voimani sallivat, rakastan puuhata puutarhassamme, jossa kasvien hoito tuo sekä mielenrauhaa että konkreettista satoa. Veneily on toinen pakopaikkani; se tarjoaa vapauden tunteen ja yhteyden veteen, joka on aina ollut minulle tärkeä elementti.

Blogissani jaan kokemuksiani, ajatuksiani ja seikkailujani, jotka peilaavat elämääni saaristossa. Toivon, että tarinani inspiroivat sinua löytämään oman polkusi ja rohkaisevat kohtaamaan elämän tuomat haasteet pää pystyssä. Tule mukaan matkalleni – tutkimaan, oppimaan ja kasvamaan yhdessä.

Tee sähköpostitilaus blogiin

Kirjoita sähköpostiosoite jolla tilaat sähköpostiisi ilmoitukset blogin uusista artikkeleista.

Liity 1 808 tilaajien joukkoon

Seuraa Somessa!

Bloglist Me
"Ei ruusufinnejä, ei kutisevaa ihoa, ei aknea, hyvästi kaikki iho ongelmat. Ja mikä parasta, voin jopa syödä vähän suklaatia, jos ihoni reagoi, tämä saippua kyllä pelastaa!"

Klikkaa kuvaa ja siirry sivustolle!
"Tyttären akne katosi lähes kokonaan parin viikon käytön jälkeen."

Klikkaa kuvaa ja siirry sivustolle!
ETSITKÖ MAJOITUSTA, JOKA TARJOAA YLELLISYYTTÄ JA MUKAVUUTTA LÄHELLÄ MATHILDEDALIA, TEIJOA TAI BROMARVIA VAI KENTIES SELKÄMEREN PUHTAIDEN VESIEN ÄÄRELTÄ?

UPEAT VILLAMME KUTSUVAT SINUT RENTOUTUMAAN, TARJOTEN MODERNIN VARUSTELUN, HIENOSTUNEEN LUKSUKSEN JA LAADUKKAAN MAJOITTUMISEN YHDESSÄ PAKETISSA!

Klikkaa kuvaa ja siirry sivustolle!
On Key

Related Posts

Tali-ihottuma päänahassa ja kulmakarvoissa sekä miten sain taliköhnän pois

Tali-ihottuma päänahassa ja kulmakarvoissa sekä miten sain taliköhnän pois

Itse olen saanut kulmakarvojeni alueen taliköhnän rauhoittumaan sivelemällä Saaren Taika Keramidi boosteria ihonhoitorutiinissani erityisesti tali-ihottuman vaivaamille alueille, eikä taliköhnää ole enää ilmaantunut.

Alkavan kevään sisustusjuttuja merenrantahuvilassa ja huonetuoksu, joka kestää vuosia

Kenet muun kevät villitsee aina uusiin sisustusideoihin? Takan center pieceksi asetin maailman pitkään kestävimmän huonetuoksun, eli Saaren Taika Decor huonetuoksun, jotka itsellänikin kestää kaikki reippaasti yli vuoden, mutta nyt saatiin eräältä asiakkaalta juuri palautetta, että hänellä on Saaren Taika huonetuoksu kestänyt jo yli 2 vuotta!

Tyrähän se siellä ja melkein near death experience

Tyrähän se siellä ja melkein near death experience

Mulla on ollut kuulemma haasteita heräämisessä nukutuksesta ja koska yleiskuntoni on laskenut todella paljon edellisen leikkauksen jälkeen ja painoakin on tullut, olen tiedostanut koko ajan, että tyrät ei saa enää revetä, että seuraavasta leikkauksesta en enää selviä.