Taas on aika mitata somestrategiani tulokset

Taas on aika mitata somestrategiani tulokset

Helmikuun kahdeksas, eli noin 2 kuukautta sitten tein yritykselleni somestrategian. Tärkein juttu somestrategian tekemisen jälkeen onkin tulosten mittaaminen erilaisin konstein. Mitä nämä konstit ovat, riippuu tietenkin siitä mikä on tehdyn somestrategian tavoite.

Itselläni tavoite oli seuraajamäärän kasvattaminen niin Instagramissa, kuin Facebookissakin, postausten mielenkiintoistaminen (onko tuo ees oikee sana?? 😀 ) ja persoonani tuominen yritykseni kautta esille eli antaa oikeat kasvot Butik-O:lle.

N. 2 vuotta vanhan verkkokauppani sometilit oli aiemmin täyttyneet pelkistä tuputtavista ja mielenkiinnottomista myyntipostauksista kuten tämä tässä alla ja halusin muuttaa postaukseni kiinnostavammiksi ja asiantuntevimmiksi, antaa asiakkaalle jotakin konkreettista tuotteen kuvan ja hinnan sijaan.

 

Instagramissa aloin tehdä strukturoitua postausjärjestystä jossa joka toinen postaus on tuote esittely ja joka toinen on jokin positiivisuuteen liittyvä kuva ja lainaus, suunnitteluun käytin aluksi sellaista äpsiä kuin UNUM.

Facebookissa postaan välillä tuote esittelyitä, välillä bloggauksia, joko tuotteista, vinkeistä niiden käyttöön tai Kauppiattaren jorinoita eli vähän sitä ja tätä omasta henkilökohtaisesta elämästä, kuten tänään puutarhasta.

Jos tuntuu siltä, että oma taito ei riitä riittävän mielenkiintoisen tai asiasisältöisen artikkelin kirjoittamiseen, voi hyvin ostaa kirjoituksen silloin tällöin joltakin sisällöntuottajalta, kuten minä ostin tämän hunaja artikkelin, ja kerronpa, että olen myynyt huomattavasti enemmän hunajaa tämän jälkeen kuin ennen!

https://www.butik-o.fi/hunajasta-on-moneksi/

Olen sittemmin täydentänyt hunaja artikkeleitani hunajanikseillä ja hunajaresepteillä joita on myös luettu ahkeraan 🙂

Somestrategian tulosten seuraamiseen täytyy tietenkin käyttää mittareita, itselläni on verkkokauppaan asennettu erilaisia statistiikan mittaajia, joilla näen kävijämäärien lisäksi mistä vierailija tulee, mitä sivuja hän katselee, montako kertaa jotakin tiettyä artikkelia tai tuotetta on katsottu jne.

Facebookissa ja Instassa katson seuraajien määrää sekä osallistuvuutta esim. kommentointia. Viimeisen kuukauden aikana olen saanut n. 50 tykkääjää lisää Facebook sivulleni mikä on suunnilleen sama määrä kuin edellisenäkin kuukautena eli Somestrategiani puree Facebookkaajiin kuten ekanakin kuukautena, tykkääjien määrä on tasaisesti kasvanut 🙂

Instassa olen saanut kuukauden sisällä noin sata tyykkääjää lisää mikä on hiukan vähemmän kuin ekana kuukautena muttei silti huonosti ollenkaan 🙂

Somestrategiani toimii siis odotetusti eikä sitä ole syytä lähteä kovasti nyt muuttamaan 🙂 Jatkan siis seuraamista!

Samalla kannattaa ottaa haltuun se tuotekuvaus edullisella ja helppotajuisella oppaalla, löytyy sivupalkista >>>

 

Aikaisemmat somestrategiani mittaustulokset löytyvät linkistä https://www.kotisaaressa.fi/tag/somestrategia/

 

 

 

 



Vastaa


%d bloggaajaa tykkää tästä: