Moikkamoi ihana lukijani!

Blogiahdistus on edelleen osittain päällä ja etenkin näinä päivinä on tuntunut erityisen vaikealta aloittaa kirjottamista. Mieluiten olisin nimetön ja kasvoton, näkymätön kaikin mahdollisin tavoin, mutta sellaiseen ei valitettavasti juuri nyt ole mahdollisuutta..

Sen lisäksi, että täällä kotikulmilla kaikki tuntuu tietävän viimeisimmät käänteemme niin yrityksen suhteen, kuin henkilökohtaisessakin elämässämme, olen antanut lähiaikoina useita, useita eri lehtihaastatteluita. Lisäksi on ollut paljon bisnesmaailmaan liittyviä tapaamisia. Yhteistä noille jutuille on kysymys, jota minulta on lähiaikoina kysytty moneen eri kertaan.

Mikä on menestyksenne salaisuus?

Miten olette “räjähtäneet” noin suureksi näin lyhyessä ajassa?

Vuonna 2018 perustetun osakeyhtiön pohjalla oli vuoden 2017 syksyllä ideoitu pyykkietikka. Samaan aikaan toisen liiketoiminnan kanssa aloitettu pyykkietikan valmistus oli hyvin hyvin pienimuotoista, rahallisesti puhuttiin joistakin tuhansista euroista. Olimmehan keskittyneet silloin aivan muuhun. Kun tämä toinen liiketoiminta sitten myytiin pienellä taskurahalla eteenpäin, saimme keskitettyä kaikki energiamme omaan juttuumme ja siitä lähti Saaren Taika kehittymään.

Ensimmäisen vuoden liikevaihto (se alviton luku siis) oli 427 000 euroa ja toisena vuonna jo yli 700 000. Itselleni paremmin ymmärrykseen käyvä luku sisältää myös arvonlisäveron, sillä sen raportin näen itse kauppamme järjestelmistä päivittäin. Luku oli 876578€ ja risat, eli sen verran myimme tuotteitamme vuonna 2019. Verrataan lukuja vaikka Suomen yhteen vanhimpaan luonnollisen kosmetiikan valmistajaan, jolla ikää on kunnioitettavasti jo reilusti yli 10 vuotta, olemme vain 200 000 euron päässä heidän viime vuoden liikevaihdostaan.

Mikä sitten on menestyksemme salaisuus? Tämän kysymyksen olen kuullut viime päivinä useaan otteeseen ja toivoisin, että minulla olisi vastaus siihen. Vastausta minulla ei valitettavasti ole. Voin vain arvailla menestyksen mahdollisia syitä:

-Aidosti toimivat tuotteet (erityisesti iho-ongelmaisille)

-Onnistunut markkinointi?

-Mielenkiintoinen tarina?

Raaka-aineiden valinnassa olemme käyttäneet erityistä tarkkuutta. Mitään “melkein hyvää” ei tuotteisiimme ole kelpuutettu, sillä “melkein hyvä” auttaa iho-ongelmissa vain melkein. Kun itse omistaa lähes hankalimman mahdollisen ihon (ihottumaisen, allergisen, atooppisen, kuivan ja samaan aikaan rasvoittuvan) on elämässään tullut kokeiltua kaikki ne “melkein ” toimivat tuotteet tuloksetta.

Raaka-aineissakin tärkeintä on korkea laatu. Mietitäänpä vaikka samaa asiaa automaailmaan. On Toyotia ja on Jaguareja. Ulkoisesti ne saattavat olla paljonkin toistensa näköisiä, mutta ajaessa eron todellakin huomaa. On muovisen tuntuinen koliseva ja tärisevä “rimpula”, ja pehmeää ajonautintoa tarjoava vakaa kulkuneuvo, jonka kaikki yksityiskohdat on loppuun asti premium-tyyliä huokuvat.

Raaka-aineissa ei voi tehdä kompromisseja. Jos tuotteen jokaisen ravintoaineen täytyy imeytyä ihokerroksiisi antamaan rakennusaineita soluillesi esim. ikääntymistä vastaan, ei heikkolaatuisesti kasvatetun kasvin hedelmistä tällaisia tehoaineita saa. Ihan kuten ruuassakin. On halvempaa ja heikko ravintoaineisempaa ruokaa ja sitten on hitaasti kasvanutta ravintorikkaampaa ruokaa.

Joskus ihan alkuaikoina kuulimme paljon “nurinaa” tuotteidemme hinnoista, mutta nykyään sitä kuulee enää ani harvoin. Käyttäjien kertomat aidot kokemukset tuotteidemme toimivuudesta nimenomaan niihin kaikkein vaikeimpiin iho-ongelmiin puhuvat paljon kuuluvampaa kieltä. Eihän monikaan mene apteekkiinkaan valittamaan tehokkaan lääkkeen hinnasta, mikäli on saanut lääkkeellä avun sairauteensa. Selväähän on, että halvoilla raaka-aineilla ei voi saada kuin tavallisia tuotteita. Tavalliset tuotteet käyvät tavallisille ihmisille, heille, joiden iholla ei ole erityisvaatimuksia.

Itselläni näitä vaatimuksia taas on! Olen pikkulapsesta saakka kärsinyt erilaisista ihottumista. Niin paljon, että ala-asteella minua kiusattiin. Teini-iässä hiukseni alkoivat voimakkaasti rasvoittua. Vaikka pesin shampoolla aamulla, oli hiukset kuin “liimaläpyskät” pitkin päätä iltaan mennessä! Lasten syntymien jälkeen aloin voimakkaan hikoilun. Mikään deodorantti ei pitänyt muutamaa tuntia kauempaa. Kuiva iho ja vereslihalle raavitut ihottumat olivat jatkuvasti arjessani mukana häiritsevänä ja kivualiaana tekijänä. Nykyään en kärsi mistään edellä mainitusta ja siitä saan kiittää laadukkaita Saaren Taika tuotteita!

Kiinnostukseni luonnollisuuteen sekä alkukantaisiin vanhanajan nikseihin ohjasivat jo alkuvaiheessa raaka-aineiden valinnan suhteen ja viimeisen valinnan on aina tehnyt oma ihoni. Mikäli aine tai niiden yhdistelmä ei auta itseäni, en ole sellaista lähtenyt enempää kehittelemäänkään.

Yksinkertaisissa resepteissä, joissa muutaman tarkoitukseensa tarkkaan valitun aineen on hoidettava ihon alainen monimutkainen parannustehtävä, on valittujen ainesosien todellakin oltava “pakattu” täyteen tehoaineita, muutoin tarvittaisiin monta kymmentä muuta pikku ainetta tuotteseen lisää! Oma mottoni on aina ollut, että mitä vähemmän ainesosia, sen paremmin siedetty tuote. Vähillä aineksilla ei ole varaa valita huonoja! Jokaisella aineella on oma tärkeä tehtävänsä ja jokaisen ainesosan täytyy sisältää runsaasti ongelman ratkaisuun avainasemassa olevia rakennusaineita.

Otetaan esimerkiksi vaikkapa ikääntyvä iho. Ikääntyminenhän alkaa jo parikymppisenä, mutta huolehtimalla ihosta niin terveellisin elintavoin, kuin ikääntymistä hidastavin kauneustuotteinkin voidaan ikääntymisen näkyvien merkkien ilmaantumista viivästyttää pitkiäkin aikoja. Tässä korkealaatuiset raaka-aineet ovat tottakai avainasemassa! Ravintoköyhät öljyt eivät esim. sisällä niin paljoa vitamiineja ja antioksidantteja (näillä ikääntymisen merkkejä voidaan viivästyttää) kuin ravinnerikkaat ja silloin nämä halvemmilla raaka-aineilla valmistetut tuotteet eivät myöskään auta ikääntyvää ihoa samoin kuin korkeampilaatuinen tuote.

Itse uskon, että tuotteidemme korkea laatu sekä niiden havaittu tehokkuus ovat varmasti yksi suurin menestyksemme syy. Onnistunut markkinointi, sekä aito henkilö tuotteiden takana ovat varmasti aikaansaaneet näkyvyyttä, jonka ansiosta tuotteemme ovat tulleet ihmisten tietoisuuteen.

Jos siis etsit menestyksen reseptiä, niin uskoisin sen olevan aito tahto ratkaista jokin ongelma. Ilman kompromisseja.

Kiitos, että luit 🙂 Käy tutustumassa tuotteisiimme kotisivuillamme tai lue alta muutama mielenkiintoinen artikkeli tuotteistamme <3

Author

Johanna Amnelin -Tuotekehittäjän erikoisammattitutkinto -Suorittaa parhaillaan luonnonkosmetiikan tuotekehittäjän tutkintoa Johanna on taiteellista sukua sekä äitinsä, että isänsä puolelta ja onkin taiteillut niin kynän, pensselin, kameran kuin tietokoneenkin avulla. Johannan valokuvia on kutsuttu näyttelyihin aina Sveitsiin ja Lontooseen saakka, lisäksi amerikkalaisen countrytähden Waylon Jennigsin tyttärenpoika, Struggle Jennings on käyttänyt Johannan kuvia usein blogeissaan. Koulutukseltaan hän on tuotekehittäjä, mutta ammatiltaan taivaanrannan maalari CV

Comments are closed.

%d bloggaajaa tykkää tästä: